Galeria zdjęć: wycieczki, rajdy, festyny

Wycieczka klas: 3b i 2c

UCZNIOWIE Z GIMNAZJUM NR 2 UCZESTNICZYLI W ŻYWEJ LEKCJI HISTORII

W poniedziałek 19 listopada 2012 roku grupa uczniów klas II naszej szkoły wzięła udział w wycieczce do Warszawy. Podczas tego wyjazdu zwiedziła Sejm RP, dowiedziała się wielu ciekawych rzeczy na temat historii i samego funkcjonowania jednej z najważniejszych instytucji działających w państwie. Następnie młodzież udała się do letniej rezydencji króla Jana Sobieskiego i królowej Marysieńki – pałacu w Wilanowie, by tam pod czujnym okiem pani kustosz uczestniczyć w ciekawej lekcji historii prowadzonej metodami aktywizującymi nt. „Wnętrza Pałacu i ich symbolika”. W czasie tych zajęć młodzież zapoznała się nie tylko z historia pałacu i jego rodziny, ale także ze sztuka barokową oraz barwnym światem obyczajów kultury sarmackiej. Mimo jesiennej pory udaliśmy się także na krótki spacer po przyległych do pałacu ogrodach królewskich. Kolejnym punktem naszej wycieczki były Łazienki Królewskie, czyli letnia rezydencja Stanisława Augusta. Jest to miejsce pełne bogactwa architektonicznego i wybitna realizacja idei oświeceniowych, gdzie wysoka kultura spotyka się ze zjawiskową przyrodą. To piękno można było obserwować mimo późnej jesieni. Młodzież bardzo chętnie obcowała z tamtejszymi ptakami czy też wiewiórkami, karmiąc je nasionami i orzechami. Ostatnim punktem wyjazdu do stolicy była wizyta w Mc Donald.

Celem zorganizowanej wycieczki było uatrakcyjnienie i urozmaicenie procesu nauczania i wychowania patriotycznego, umożliwienie dokonania korelacji wiedzy międzyprzedmiotowej (historia, wiedza o społeczeństwie, j. polski), dokonanie  konfrontacji teorii z praktyką i otaczającą rzeczywistością wykorzystując zdobytą wiedzę teoretyczną wyniesioną ze szkoły i z literatury na temat Sejmu RP, ułatwienie  rozwoju emocjonalnego stosunku młodzieży do przeszłości i współczesności, rozwinięcie  krytycyzmu będącego podstawą naukowego poglądu na świat, utrwalenie  zdobytej wiedzy z zakresu historii zasad funkcjonowania parlamentu RP, budowanie postawy patriotycznej poprzez: tworzenie atmosfery zainteresowania własnym krajem, jego przeszłością i przyszłością, tworzenie okazji do utrwalania umiejętności kulturalnego zachowania w miejscach publicznych, integracja uczniów klas drugich, poznanie wartości przyrodniczej ogrodów - Wilanów i celów zakładania takich ogrodów i parków oraz poznanie środowiska przyrodniczego Warszawy i okolic.

pani Agnieszka Dąda

Wycieczka do Warszawy

3 kwietnia klasy 3a i 3c wraz z opiekunkami: p. Dyl, p. Juszczyk, p. Wojcieszak i p. Wróbel pojechały na wycieczkę do Warszawy. Po dość szybko przebytej drodze ukazały się nam znane przedmieścia Warszawy. Następnie skierowaliśmy się na trasę do pierwszego punktu naszej wyprawy – kina 5D. Przybyliśmy sporo przed wyznaczonym terminem, więc mieliśmy dla siebie trochę czasu wolnego. Przed godziną 12 zostaliśmy podzieleni na dwie grupy po 25 osób i o 12 pierwsza grupa weszła na seans. Obejrzeliśmy film autorów „Włatców Móch” przedstawiający w dość zabawny sposób perypetie naszej Ojczyzny z czasów przyjęcia chrztu w 966 roku. Jak przystało na kino 5D, oprócz wrażeń wizualnych, mogliśmy również dzięki tej nowoczesnej technologii poczuć zapachy, a także zostaliśmy „oblani” wodą. Po obejrzeniu seansu przez drugą grupę skierowaliśmy się do autokaru. Następnie pojechaliśmy do drugiego z trzech miejsc, jakie zostały zaplanowane na ten dzień. Jadąc od strony Wisły po prawej stronie ujrzeliśmy Zamek Królewski. Po dojechaniu na miejsce, musieliśmy poczekać chwilkę na wejście. Po chwili znaleźliśmy się na dziedzińcu, a następnie znowu zostaliśmy podzieleni na grupy i po otrzymaniu odpowiedniego sprzętu zaczęliśmy zwiedzanie zamku. Mogliśmy obejrzeć jak wyglądało życie króla, jego rodziny, gości. Na ścianach widzieliśmy wiele ciekawych obrazów, zdobień, wykonanych przez najznamienitszych twórców tamtego okresu. Nierzadko były to dzieła robione na zamówienie rodziny królewskiej. Niestety, większość z nich została wywieziona w czasie II wojny światowej, część przepadła bez śladu, ale niektóre udawało się na szczęście odnaleźć w różnych zakątkach świata. Po zakończeniu zwiedzania mieliśmy spacerowaliśmy po Starym Mieście. Następnie zebraliśmy się pod Kolumną Zygmunta i wszyscy udaliśmy się w kierunku ostatniego punktu wycieczki – Centrum Nauki im. Kopernika. Szliśmy Krakowskim Przedmieściem, mijając wiele znanych miejsc, m. in. Kościół św. Anny, czy Pałac Prezydencki. Około 16:45 dotarliśmy do Centrum i po zostawieniu kurtek w szatni i otrzymaniu specjalnych kart mogliśmy rozpocząć zwiedzanie. Jest to miejsce, gdzie poruszone są wszystkie dziedziny nauki, ciekawostki z różnych stron, które na pewno zainteresują zarówno młodszych jak i starszych. Do dyspozycji mieliśmy niestety tylko nieco ponad godzinę, a jest to naprawdę ogromny budynek, więc niestety nie dotarliśmy do wszystkich miejsc. Mogliśmy spróbować swoich sił z elektrycznością, bańkami mydlanymi i wodą. Naprawdę warto tam kiedyś pojechać na nieco dłużej, żeby mieć czas na dokładne zapoznanie się ekspozycją. O godzinie 18 zebraliśmy się przy wyjściu, założyliśmy kurtki i wyszliśmy przed budynek. Po sprawdzeniu, czy wszyscy są udaliśmy się w kierunku ulicy, gdzie oczekiwaliśmy na nasz autokar. Po kilku minutach nastąpił zwrot akcji, którego nikt się nie spodziewał. Koledzy zauważyli, że przy Centrum wywiadu udziela nikt inny, jak sama p. Urszula Dudziak. Gdy skończyła, podeszli do niej i zapytali, czy mogą zrobić sobie z nią zdjęcie. Kiedy p. Dudziak się zgodziła nastąpiła przybiegli prawie wszyscy uczestnicy wycieczki bo każdy chciał być na zdjęciu. Całe zdarzenie nagrywali reporterzy telewizyjni. Sesji i autografom nie było końca, przecież nie zawsze ma się okazję spotkać taką gwiazdę światowej sławy. Po zakończeniu spotkania z p. Dudziak wyruszyliśmy zadowoleni w powrotną drogę do Skarżyska. Po drodze zatrzymaliśmy się w miejscu, które niektórzy uważają za cel szkolnych wycieczek – restauracji McDonald’s. Po półgodzinnej przerwie na posiłek ruszyliśmy dalej. Około godz. 22 dotarliśmy do Skarżyska. Wszyscy zadowoleni z dnia i jednocześnie smutni, że ten dzień tak szybko się skończył rozeszliśmy się do domów. Ta wycieczka, która była prawdopodobnie ostatnią naszą wycieczką klasową przed opuszczeniem gimnazjum na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci.